Społeczna odpowiedzialność w przestrzeni publicznej

33,00 zł
0

Strategie i społeczne znaczenie

Krótkowzroczność ekonomiczna, a także różne skrajnie egoistyczne ideologie narzucane społecznościom na przełomie XX i XXI wieku, ostatecznie doprowadziły do olbrzymiego kryzysu gospodarczego, przez licznych komentatorów postrzeganego jako efekt odrzucenia zasad etycznych, a w szczególności zaniedbań, jakie wynikły z braku odpowiedzialności w perspektywie działań społeczno-gospodarczych.

Odpowiedzialność społeczna stopniowo przestaje być ekstrawagancją czy modą. Zglobalizowana rzeczywistość niejako wymusza, by stała się pewnego rodzaju standardem działań gospodarczych. Dlatego też autorzy wyrażają nadzieję, że niniejsza książka nie tylko przyczyni się do zobrazowania istoty społecznej odpowiedzialności, ale przede wszystkim stanie się „głosem wołającego”, który z pełnym zaangażowaniem rozpowszechnia konieczność wdrażania tych postaw w szeroko rozumianej aktywności społeczno-gospodarczej.

Ze Wstępu

Kategoria:

Autor: Michał Kapias

ISBN   978-83-7164-822-9
Wymiary  160x235 mm
Liczba stron  258
Rok wydania  2014

Wstęp

 

Anna Adamus-Matuszyńska: Interpretatywno-symboliczne znaczenie odpowiedzialności współczesnego biznesu

 

Paweł Kocoń: Odpowiedzialna organizacja

 

Bogumiła Barańska: Postawy pracowników wobec społecznej odpowiedzialności

 

Maria Kotas: Odpowiedzialność polskiego biznesu

 

Renata Maćkowska: Obszar współpracy z organizacjami pozarządowymi w strategii społecznej odpowiedzialności biznesu

 

Urszula Janeczek, Zdzisław Janeczek: Koncepcja społecznej odpowiedzialności a proces internacjonalizacji i globalizacji

 

Michał Kapias, ks. Grzegorz Polok: Etos w działaniach społecznej odpowiedzialności organizacji

 

Zakończenie

 

Aneks. Kwestionariusz ankiety